24 Eylül 2012 Pazartesi

selam ben pınar ve sanırım yanlışlıkla ünlü oldum...

Ama ne demiş Andy Warhol, bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak... 

Ben pek umursamadığımdan böyle şeyleri, röportaj teklifi geldiğinde de şu an oluşacak olan büyük tepkiyi ve ilgiyi düşünememiştim. 
Ki zaten öyle tam sayfa röportaj yapalım, iki gazetede birden yayınlansın gibi bir teklif de gelmemişti... O yüzden düşünmedim sanırım. 

Ama ne olduysa da ilginç olduğunu söylemeliyim... 

İnsanları görmeyi çok seviyorum, hele olay da belden aşağı bir kavrama doğru giderse insanların içlerindeki gerçek benliği ortaya çıkartmasını izlemek ve tüm gün boyunca sosyal hayatlarında rol yaparak sakladıkları canavarları ortaya çıkartmalarını görmek, gerçekte insanoğlunun ne olduğunu anlamak için güzel bir yol olmakta.

Mail atanlar, twitterda yazanlar kızanlar, sövenler, tebrik edenler, özenenler, akıl isteyenler ve diğerleri... 

Dün evden çıktım ve uzunca bir süre etrafta dolaştım, Andy Warhol'un da bana layık gördüğü 15 dakikalık şöhretimi izlerken uzaktan düşündüm de... 

Ya gerçekten ünlü olsaydım, ne kadar felaket ve korkutucu bir şey olduğunu fark ettim. sokakta mısır satan adamdan mısır aldım, birkaç galatasaraylı laf attı, bir kaç turiste yardımcı olmak için çevirmenliklerini yaptım ve sakince taksiye binip evime döndüm.

Yolda insanlar, şehirler, binalar, hayatlar geçerken düşündüm... Zamanında bir arkadaşımın ettiği kelam geldi aklıma; dışarıdan ne kadar marjinal göründüğün sorun değil, sen kendine baktığında normal buluyorsan eğer... 

Kendime baktım, kendimi normal buldum, kendimi normalleştirdim. İki gün sonra herkes beni unutacaktı veya en kötüsü başka bir isimle başka bir eve taşınıp hala sevdiğim arkadaşlarımla tekila içecek veya lanet olsun bebe türkiye'de neden pahalı diyecektik... 

yine formspringte arkadaşlarla kitap-film-dizi-gündem çekiştirip, üç beş pozisyondan bahsedip, twitterda iki tane fotoğraf ekleyip ego yapacaktık... 


veya yapmayacaktık kim bilir?

başkalarının hayatlarını ellerinde çekirdek izleyen insanlara seksin eğlenceli olduğunu veya gerçekten mutlu bir hayat yaşamanın imkansızlığını anlatamayacaktık...

biz de anlatmadık zaten...

13 yorum:

  1. yazın çok güzel....çok içten....hayat senın hayatın...seni gerçekten sevenler zaten hiçbirşekilde seni yanlız bırakmıycak.

    YanıtlaSil
  2. fotoyu gördüğümde sen olduğun belli oldu ama şasırmadım tadını çıkar bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eh böyle bir poponun başkasına ait olduğu da düşünülemezdi zaten

      Sil
  3. unlu olmak sana cok yakisiyor kendi icinde bulundugun durumu super acikliyorsun tam bana goresin ama daha bilmiyorsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana her şey yakışır gibi olmuş :)

      Sil
    2. sana her sey deil sadece o yakisir ama oda tahmin ettigin kadar uzakta degildir ama o kimdir? Senin bir parcan mi yoksa sen mi? yoksa baska birisi mi?:)

      Sil
  4. günün birinde biri kulağıma eğildi ve aslında kaybeden sensin dedi..işte o gün insanları seyretmeyi bırakım dönüp kendi carpe diem'imi seyretmeye başladım..ne yapıyordum/ neden yapıyordum..önce kafamı, sonra evimi, en sonunda da kalbimi temizledim..çok geride kaldı o yıllar..laneti bende saklı olsada çok şeyi değiştirdim..bugün sana bunları yazarken o günlerde elimde şarap kadehim kendi kendime konuştuğum anlar geliyor aklıma / onbeş senede neler değişmiş diyorum / elimde şarap kadehim / kendi kendime konuşuyuorum yine ..içimde derin bi boşluk..gölgelere saklanmış bir yalan yine..

    sana ilk yorumu mu attığımda bi ilişkim ve 30 senelik planım hazırdı, bugün o yok düpedüz terkedildim..tek bir öküzlüğe 3 seneyi değişti..tanıyamamışmıyım / yada kadınlar hep böyle, herneyse.. yorgunum sadece..

    bi haftadır çalışmak gelmiyor içimden / bi ağırlık var sırtımda..15 sene önce hissettiğim gibi hissediyorum bugünlerde..kalabalıkların içinde tek başına gölgelere saklanmış bir yalan..

    ama bugün o haber sonra bloğuna girip onun sen olduğunu görmem / neden bilmiyorum tatlı bi tebessüm oldu dudaklarımda / ünlü olmuştun, hemde çok saçma bi biçimde :)

    o eskort kız bi anda ben oldu..dışardan seyretmiştim oysa seni, bi anda komşu kızı makbule oldun..tam bir şizofreni dimi :)

    sustum şimdilik..




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 sene aslında az değil, diğerini yayınlamadım ama ilginç geliyor bana hayat bazen.
      insan zaten sürekli değişmiyor mu? kendime bakıyorum diyorum ki ben ne yapıyormuşum, neler yapıyorum, 2 sene öncesi için bile ne kadar değişmişim onu görüyorum...

      sonra seneler daha hızlı akmaya başlıyor tabi..

      ben azıcık ünlü olmuş olabilirim, vasıfsızca hem de :) tam bir ajdar vakası... ama düşündüğümde.. çok da yanlış bir hareket değildi ne dersin?

      bence insan azıcık daha spontane yaşamalı, plan yapmamalı, yüzükleri atmalı ve 30 sene sonrasında asla bugün istediği hayatı yaşamak istemeyeceğini kavramalı...

      panik olma veya pes etme... kuyruğunu dik tut ve savaş..

      insan ayakta ölmeli...

      hoşuna gitmiyor mu beni önceden keşfetmiş olmak... insanlardan ve elimden tutup ünlü yapmak isteyenlerden önce... azıcık sevdiğin grubun ayağa düşmesini isteyen fanı gibi...

      sıkıcı blogların pınarı...

      görünce sevindim seni... arada ee boş durma mail me...

      Sil
  5. Dünyanın en eski mesleği derler... Belki doğrudur. Bu topraklarda, çok eski çağlarda kutsal sayılırdı bir kadının vücudunu paylaşması... Dini bir ritüeldi. Tapınakların geçimini sağlarlardı bu şekilde... Halk bu tip kadınlara saygı duyardı. Onlarda bu saygınlık gereği halk içine çıktıklarında kapanırlardı. Bir zamanlar bu topraklarda kadınların evlenebilmesi için bekaretlerini bu tapınaklara bağışlamaları gerekirdi. Onlarla para karşılığı birlikte olacak erkek beklerlerdi. Kazandıkları parayı da tapınağa bırakırlardı. Böylece evlenebiliyorlardı. Binlerce yıl geçti. Aslında dünyada şekilden başka değişen fazla bir şey yok. Düşünceler form değiştiriyor. Ama işleyiş aynı... Bu topraklarda seks belki de bu yüzden tabu oldu. Çünkü her zaman kutsal bir anlam katıldı içine... Halbuki sadece ihtiyaçtı. Eminim ki bu tabular olmasa hikayen bu kadar değerli olmazdı. Neyse... Herkes birşeyler yazmış. Bende yazayım dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mesele kendi ahlak kurallarını yaratmak, kendi değer yargılarını yaratmak ve herkesin sana sunduğunun aksinin de olabileceğini kabullenmek...

      insanları şaşırtmayı veya şok etmeyi seviyorum ben...

      çünkü unique olan iyidir bir yerde... sanki...

      Sil
  6. zaten anlatılacak bir şey de yok sanki. her şey kendi akışına varıyor nihayetinde. demeyeydin de iyiydi gerçi. göynün hoş olsun, gerisi mühim mi?

    YanıtlaSil